Slöjdlärarportalen

Nätverket för slöjdlärare i Sverige

  • Hem
  • Aktuellt
  • Forskning
    • Lic.- Doktorsavhandlingar
    • Forskarintervjuer från Slöjdlärarportalen
    • Vetenskapliga artiklar
  • SLÖJDforsk
  • Bibliotek
    • Stödmaterial
    • Styrdokument
    • Nationella utvärderingar
  • Fortbildning
  • Länkar
    • Myndigheter & Organisationer
    • Slöjdrelaterat – nätverk, fb-grupper etc.
    • Vetenskapliga tidskrifter & e-magasin
    • Tidskrifter & e-magasin (ej vetenskapliga)
    • Studentuppsatser, bibliotek, databaser etc.
    • Slöjd i Norden
    • Slöjdlärarutbildning
    • Kunskapsluckorna från jullovskalendern 2016
  • Om portalen

Samtal och meningsskapande i slöjdklassrum, ny slöjdtext i Skolverkets Lärportal

28 mars, 2019 By Redaktionen Lämna en kommentar

Nu finns en ny slöjdtext Samtal och meningsskapande i slöjdklassrum (2019, febr./mars) i Skolverkets ”Lärportal”, publicerad i modulen ”Muntlig kommunikation. Perspektiv på muntlig kommunikation. Del 7”. 

…ibland kan texterna tyckas vara lite väl ”gömda”, men här kommer länken till slöjdens text. 

Läs, använd och sprid!

Andersson, J., Hasselskog, P. & Johansson, M. (2019). Samtal och meningsskapande i slöjdklassrum (Skolverkets lärportal. Modul: Muntlig kommunikation. Perspektiv på muntlig kommunikation. Del 7, s. 1_9). Stockholm. Skolverket.

…och här länkar till tre tidigare texter (2018, 2017) i Skolverkets Lärportal:

Karlsson, J., Gyllerfelt, E. & Johansson, M (2018a). Flerspråkighet och de samlade språkliga resurserna. Ämnesspecifik text: Slöjd (Skolverkets Lärportal. Modul nyanlända: Språk- och kunskapsutvecklande ämnesundervisning för nyanlända elever den första tiden. Del 1, s. 1_10). Stockholm: Skolverket.

Karlsson, J., Gyllerfelt, E. & Johansson, M. (2018b). Nyanlända elever och bedömning i en språk- och kunskapsutvecklande undervisning. Ämnesspecifik text: Slöjd (Skolverkets Lärportal. Modul nyanlända: Språk- och kunskapsutvecklande ämnesundervisning för nyanlända elever den första tiden. Del 1, s. 1_7). Stockholm: Skolverket.

Campopiano, C., Hasselskog, P. & Johansson, M. (2017). Multimodala resurser för lärande (Skolverkets Lärportal. läslyfts-modul: Från vardagsspråk till ämnesspråk, del 8, s. 1–12). Stockholm: Skolverket.

Dela det här:

  • Facebook
  • Twitter
  • E-post

Arkiverad under: Aktuellt, Forskning, Fortbildning

Kommentera Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Prenumerera på Slöjdlärarportalen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på portalen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Copyright © 2021 Slöjdlärarportalen

loading Avbryt
Ditt meddelande skickades inte - kontrollera din e-postadress!
E-postkontroll misslyckades, försök igen
Tyvärr, din blogg kan inte dela inlägg via e-post.